lördag 20 mars 2010

Hej

Hej kära konstälskare, diktfans och haikufantaster. Eller så är ni inget av detta, bara en vän eller nån i min familj som vill kolla in mitt nya bloggnamn och design. Här kommer två tanka och en haiku. Jag skrev tankorna (eller vad man kallar det) och mamma skrev haikun.

När mörkret faller.
Allting på jorden blir svart.
Jag kryper ihop.
Och försöker gömma mig.
Tills solen går upp igen.

Om man målar bild.
Kan man alltid spara det.
Men inte orden.
Dom är borta för alltid.
Om man inte skriver ner.

Också mammas tur:

Jag slutar rita.
Men fortsätter måla.
Målar nu med ord.

Jag ÄLSKAR mammas haiku, Den är så vacker... Jag ÄLSKAR mamma, hon är så vacker. :)

/Snödroppen :)

4 kommentarer:

  1. Hej!

    En mycket, mycket vacker dikt. Och vad fint du har gjort det på blogen! Man blir riktigt glad av att se den. :)

    /S

    SvaraRadera
  2. Tack!! Vad tycker du om namnet ;)
    /A

    SvaraRadera
  3. Namnet är SUPERB! Kunde inte kommit på något bättre själv. ;)

    SvaraRadera
  4. Det kunde du ju visst... efter regn är ju jätte bra :)

    SvaraRadera